در پی فعل‌وانفعالات اخیر، میانگین سنی پرسپولیس می‌تواند کمی کاهش بیابد و معقول‌تر شود.

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یکی از انتقادات درستی که طی یکی، دو فصل اخیر به پرسپولیس وارد شده، میانگین سنی بالای این تیم بوده است. با وجود کسب افتخارات فراوان، پرسپولیس در این سال‌ها پیر و پیرتر شده و در این تیم از اصل جوانگرایی غفلت شده است. حل‌شدن ریشه‌ای این مشکل، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق کادرفنی و مدیریتی دارد و شاید نیاز باشد تیم حتی پوست‌اندازی کند. با این حال خبر نسبتا خوب این است که با توجه به فعل‌وانفعالات اخیر، میانگین سنی تیم کمی پایین‌تر آمده و متعادل‌تر شده است. حالا ببینیم چرا.

وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌ها

از نظر سنی، بین بازیکنان نامداری که از پرسپولیس جدا شدند و آنهایی که در این تابستان سرخپوش شدند، فاصله خیلی زیادی وجود ندارد اما ورودی‌ها کمی جوان‌تر هستند. مثلا گوندوز ۲۸ساله درون دروازه جای علیرضا بیرانوند ۳۱ساله را گرفته است. در پست دفاع راست ایوب‌العملود ۳۰ساله جانشین دانیال اسماعیلی‌فر ۳۱ساله شده است. در پست دفاع چپ میلاد محمدی و عبدالکریم حسن هر دو تقریبا همسن و ۳۰ساله هستند. علی قلی‌زاده ۲۸ساله هم احتمالا جای مهدی ترابی ۲۹ساله را خواهد گرفت.

جوانانی که شاید فیکس شوند

بخش مهم‌تر داستان اما اینجاست؛ جایی که برخی ستاره‌های جوان‌تر می‌توانند با قرارگرفتن در ترکیب اصلی پرسپولیس، میانگین سنی این تیم را پایین بیاورند. همین حالا علی علیپور ۲۸ساله در ارنج اصلی سرخپوشان قرار دارد اما در شرایط عادی انتظار می‌رود یاسین سلمانی هم افزوده شود. هافبک تهاجمی ۲۲ساله سرخپوشان، تقریبا تمام فصل گذشته را به‌دلیل مصدومیت از دست داد، در غیر این صورت از پتانسیل فیکس‌شدن در پرسپولیس برخوردار بود. حالا هم اگر گاریدو به او اعتماد کند، می‌تواند حقش را بگیرد و در ترکیب اصلی بماند. سرمربی اسپانیایی پرسپولیس یک گزینه جذاب دیگر هم برای میانه میدان دارد؛ محمد خدابنده‌لو. این هافبک دفاعی ۲۴ساله، نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وچهارم هر از گاهی به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان می‌آمد و بد هم عمل نمی‌کرد. او اگر بتواند نظر کادرفنی جدید را جلب کند، ترکیب پرسپولیس از نظر سنی بیش از پیش متعادل خواهد شد.

سورپرایزی در کار خواهد بود؟

هیچ‌کدام آنچه در ۲بند بالا نوشتیم دور از انتظار نبود و مثلا کسی بابت فیکس‌شدن سلمانی یا خدابنده‌لو شوکه نخواهد شد. از اینجا به بعدش اما به گاریدو مربوط است که سورپرایزی داشته باشد یا نه. او در میانه‌های نیمه‌اول بازی با ذوب‌آهن، از یعقوب براجعه به‌عنوان یکی از بازیکنان تعویضی سود برد که این وینگر ۱۸ساله هم عملکرد چندان بدی نداشت. به مرور زمان ممکن است گاریدو در مورد بعضی جوانان تیمش به جمع‌بندی‌های مثبت برسد و سهم آنان در ترکیب افزایش بیابد. همه اینها در گرو آشنایی هر چه بیشتر گاریدو با شاگردانش است.

کد خبر 876369
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha